Gå till innehåll
Lund Civila Ryttarförening

Medlem

Medlemskap i LCR
Föreningsverksamhet bygger på intresserade och aktiva ideella krafter, det är ingen nyhet, inte heller att hästsporten bygger starka individer för framtiden. Lunds Civila Ryttarförening är en stor social mötesplats och hos oss finns det plats för alla. Välkommen som medlem!

Redan medlem
Medlemsavgiften faktureras i december och avgiften ska vara betald senast innan du börjar rida vårens lektioner eller senast den 31 januari för dig som inte rider lektion på ridskolan.

Ny medlem
För att bli medlem går du in på https://academy.hippocrates.se/newMember.php?id=581. Här skapar du ditt konto, oavsett om du vill börja rida på ridskolan, börja tävla för klubben eller bli medlem för att stödja/delta i föreningens aktiviteter.

Vad får jag som medlem
Betald medlemsavgift innebär att du får delta gratis i de flesta av de avsuttna aktiviteter som anordnas på anläggningen. Som medlem i LCR blir du också medlem i Svenska Ridsportförbundet och omfattas av en olycksfallsförsäkring hos Folksam. En gång per kvartal får du Sveriges största hästtidning, medlemstidningen Häst & Ryttare.
Ridskolans hästar är försäkrade i Agria, en försäkring som också omfattar dig vid incidenter med hästarna.

Du som har betalt din termins/kursavgift får delta i dina bokade aktiviteter som ridlektioner och de olika träningar, tävlingar samt kurser och clinics som anordnas.

Medlemskap innebär att du som har egen häst har möjlighet att hyra box på anläggningen och när du tävlar på hemmatävlingar betalar du bara halv avgift. Är du elitryttare betalar föreningen din licens.

Vad kostar medlemskap

Medlemskap för en person:
- Senior 395 kronor.
- Junior 295 kronor, till och med det år man fyller 18 år.
Familjemedlemskap: (medlemskap för familj som bor på samma adress)
- Familj 950 kronor. Uppgifter för varje person som ingår i familjemedlemskapet måste registreras i Hippocrates.

Publicerad: 2022-05-09

Senast uppdaterad: 2023-06-05