Lund Civila Ryttarförening

Föreningen
Lunds Civila Ryttarförening (LCR) är en ideell förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet (SvRF) och därmed även Riksidrottsförbundet (RF). Föreningen grundades 1946. Verksamheten har alltid bedrivits i närhet av centrum, först i Tunaparken och från 1959 på nuvarande anläggning på Getingevägen 15.

Vårt uppdrag
LCRs uppdrag är att, med stor respekt för människor och djur, erbjuda utbildning i ridning och hästhållning för alla, oavsett ambitionsnivå och förutsättningar.

Verksamhetens tre delar
LCR bedriver ridskoleverksamhet för barn, ungdomar, vuxna och personer med funktionsnedsättningar. LCR är också en aktiv tävlingsarrangör och arrangerar tävlingar i hoppning och dressyr på upp till 3* nivå. På anläggningen finns medlemsstall med möjlighet för medlemmar med egen häst att hyra boxplats.

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2023-10-03